Ante.M*lfait
28th September 2015, 19:53
Weyts gaat op zoek naar oplossingen voor files
Vandaag om 06:09 door sco
Mail
Print
Weyts gaat op zoek naar oplossingen voor files
Foto:
Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) wil oplossingen voor de files. En die oplossingen moeten relatief makkelijk uitvoerbaar zijn. 'Eindelijk', klinkt het opgelucht bij Touring.
Op vraag van Weyts is het Vlaams Verkeerscentrum daarom begonnen met een studie die kijkt waar het hoofdwegennet, de snelwegen, tegen de capaciteitsgrens zit en waar er vaak structurele files staan. Tegelijkertijd brengen de onderzoekers in kaart wat er allemaal mogelijk is op bouwkundig vlak om het verkeer op die zwarte plekken vlot te trekken.
Tegen eind dit jaar moeten de resultaten daarvan op tafel liggen.
Bij mobiliteitsorganisatie Touring klinkt er een zucht van opluchting. ‘Eindelijk’, zegt woordvoerder Danny Smagghe. ‘Wij vragen al jaren om alle knelpunten en mogelijke oplossingen op te lijsten. Moeilijk is dat niet. We weten waar die structurele files staan. Ik kan vandaag perfect voorspellen waar het morgen weer zal vastzitten.
Bron: de standaard
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150927_01890230
Datum: 28/09/2015
Mening:
Ik vind het een zeer goed idee dat er nagedacht wordt over een manier om de files te verminderen. Natuurlijk is het te grote aantal wagens op de wegen de hoofdverantwoordelijke van de problemen, maar misschien kan er toch heel wat worden opgelost met enkele bouwkundige oplossingen. Mensen leven immers in een zeer stressvolle maatschappij en hebben steeds tijd te kort. Minder files zal dan ook leiden tot minder agressie, opdringerigheid en egoďsme en bijdragen tot meer hoffelijkheid in het verkeer.
Vandaag om 06:09 door sco
Weyts gaat op zoek naar oplossingen voor files
Foto:
Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) wil oplossingen voor de files. En die oplossingen moeten relatief makkelijk uitvoerbaar zijn. 'Eindelijk', klinkt het opgelucht bij Touring.
Op vraag van Weyts is het Vlaams Verkeerscentrum daarom begonnen met een studie die kijkt waar het hoofdwegennet, de snelwegen, tegen de capaciteitsgrens zit en waar er vaak structurele files staan. Tegelijkertijd brengen de onderzoekers in kaart wat er allemaal mogelijk is op bouwkundig vlak om het verkeer op die zwarte plekken vlot te trekken.
Tegen eind dit jaar moeten de resultaten daarvan op tafel liggen.
Bij mobiliteitsorganisatie Touring klinkt er een zucht van opluchting. ‘Eindelijk’, zegt woordvoerder Danny Smagghe. ‘Wij vragen al jaren om alle knelpunten en mogelijke oplossingen op te lijsten. Moeilijk is dat niet. We weten waar die structurele files staan. Ik kan vandaag perfect voorspellen waar het morgen weer zal vastzitten.
Bron: de standaard
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150927_01890230
Datum: 28/09/2015
Mening:
Ik vind het een zeer goed idee dat er nagedacht wordt over een manier om de files te verminderen. Natuurlijk is het te grote aantal wagens op de wegen de hoofdverantwoordelijke van de problemen, maar misschien kan er toch heel wat worden opgelost met enkele bouwkundige oplossingen. Mensen leven immers in een zeer stressvolle maatschappij en hebben steeds tijd te kort. Minder files zal dan ook leiden tot minder agressie, opdringerigheid en egoďsme en bijdragen tot meer hoffelijkheid in het verkeer.