14th December 2015, 12:15
|
Registered User
|
|
|
|
Dit is weer echt iets dat alleen in België kan gebeuren. Soms vind ik toch wel dat we te veel regeltjes opstellen. Wat is mis met de vraag "Heeft u gedronken?". Als je niets te verbergen hebt als chauffeur dan antwoord je op de vraag en doe je de ademtest. Klaar! Dat men een procedurefout kan maken door die vraag te stellen vind ik ronduit belachelijk! Een bestuurder die in fout is (door gedronken te hebben), kan dus de politie aanklagen omwille van 1 vraag? M.a.w. een dronken persoon die achter het stuur blijft, blijft ongestraft en de politie die erop moet toezien dat men zich aan de regels houdt, wordt gestraft. Dit is toch wel de wereld op z'n kop en zo gaat het hier constant in België. Ik denk als je het wetboek uit het hoofd zou leren, dat je onder elke misstap onderuit geraakt. Hoeveel criminelen zijn er bijvoorbeeld al niet vervroegd vrijgekomen wegens procedurefouten? Onlangs was er een man, die vastzat voor moord, die vrijkwam omdat hij niet meer in de gevangenis kon blijven. 'Te ziek' schreef het artikel. Hij had in het totaal al meer dan 40 overplaatsingen gehad en men zou niet geluisterd hebben naar zijn psychische problemen in de gevangenis. Dit is dan een procedurefout en nu loopt die man vrij rond.
lees dit artikel: http://www.hln.be/hln/nl/4833/Gevan...evangenis.dhtml
|