14th December 2015, 21:23
|
Registered User
|
|
|
|
Na twee weken wachten, is het klimaatakkoord dan eindelijk goed gekeurd. Na veel discussie en onderhandeling zijn de 187 landen dan toch tot een akkoord gekomen. Eén ding is zeker, alle landen moeten extra inspanningen leveren om ons klimaat te behouden zoals het nu is. Doen ze dit niet, dan verpesten we het voor onze kinderen en kleinkinderen. Ik vind het dan ook zeer jammer te lezen dat landen als Nepal, Noord-Korea en Libië niet meedoen en met andere woorden gewoon hun goesting doen. Zowel de rijkere landen als de ontwikkelingslanden moeten hun steentje bijdragen. Ik ben het volledig akkoord met wat Obama zegt. Dit klimaatakkoord lost het probleem niet op, maar betekent (hopelijk) wel een keerpunt voor de wereld. Het is de beste kans om de enige planeet die we hebben, te redden. Ondanks dat men tot een akkoord is gekomen, vind ik de maatregelen die men heeft genomen onvoldoende. Natuurlijk is het ook aan ons om maatregelen te nemen als individu. Door allen een steentje bij te dragen, als individu, helpen we al zeer veel.
|