Enkele post bekijken
Oud 12th March 2016, 07:49
Wout.G*vers Wout.G*vers is offline
Registered User

Totaal verbod op sigaretten?

Eerst en vooral heeft Kom Op Tegen Kanker zeker gelijk op het vlak van pretparken, dierentuinen en al de andere plaatsen waar zeer frequent kinderen aanwezig zijn. Sigaretten vergroten niet alleen de kans op longkanker. Kinderen ontwikkelen nog volop en deze sigaretten kunnen hun ontwikkeling in gedrang brengen en nefaste effecten hebben op hen. Het is een zeer goede zaak dat er op meer plaatsen een rokersverbod komt, maar ik vind het niet goed hoe ze de rokers aanpakken. Als je op 11 maart het nieuws hebt gezien van 13u of 19u zegt Anja Stas, commercieel directeur van de zoo van Antwerpen, heel nadrukkelijk dat ze een aparte rokerszone gaat creëren in de zoo. Dat klonk voor mij als een extra bezienswaardigheid in de zoo. Dat rokers een apart ras zijn, waar mensen kunnen naar gaan kijken. Ze willen rokers meer en meer gaan isoleren en het moeilijker maken voor hen. Dit is net hetzelfde met de prijs van tabak. Ze willen deze stelselmatig opdrijven, maar wel maar met 10-20 cent per jaar, wat ik helemaal geen goede zaak vind. Als men wilt dat er mensen afstappen van het roken, dan moeten ze een pakje sigaretten ineens 5 of 10 euro duurder maken, denk ik. Hierdoor zullen er verschillende mensen afstappen, maar de echte 'die hard' rokers zullen blijven roken. Als men tabak illegaal maakt, dan zullen de echte rokers nog altijd een manier vinden om 's avonds hun sigaretje op te steken na het avondmaal. Er zouden wel meer mensen stoppen met roken als we de prijs van tabak ineens veel duurder maken, dan 10-20 cent per jaar. De reden waarom ze het niet doen, denk ik, is omdat de regering dan minder belastingen gaat innen als er te veel mensen stoppen met roken na een grote prijsstijging van tabak. Als dat waar is, zou het geld belangrijker zijn, dan de gezondheid van de mensen.
Met citaat antwoorden