Enkele post bekijken
Oud 16th December 2016, 11:15
Magalie O*stvogels Magalie O*stvogels is offline
Registered User

Persoonlijk ben ik van mening dat je niet hoort te drinken, als je rijdt. De verleiding is vaak groot om na één glaasje alcohol er nog één te nemen. Voor je het weet, rij je met een te hoog promille aan alcohol in je bloed. Het probleem hierbij is ook dat je moeilijk kan inschatten, of je teveel alcohol in je bloedt hebt en dus wettelijk gezien nog mag rijden. Sommige mensen hebben na één glaasje al een te hoog percentage alcohol in hun bloed, terwijl anderen drie glazen kunnen drinken en netjes onder het wettelijk toegelaten promille blijven. Oudjaar is ook een dag dat erg veel mensen zich op de weg begeven en jaarlijks heel wat ongevallen gebeuren. Voor mij is het het persoonlijk niet waard om op oudjaar te drinken en onder invloed te gaan rijden. Naar mijn mening daalt je concentratie en alertheid om te rijden hoe dan ook, als je maar één glaasje drinkt. Tijdens het rijden onder invloed heb je niet alleen je eigen leven in handen, maar ook dat van vele anderen automobilisten. Een belangrijk iets om af te wegen als je het mij vraagt, voor je onder invloed in de auto stapt.
Met citaat antwoorden