Enkele post bekijken
Oud 29th November 2017, 08:44
Jolien v*n Beylen Jolien v*n Beylen is offline
Registered User

Eigenlijk ben ik wel een voorstander van dit wetsvoorstel. Ik heb het altijd al vreemd gevonden dat gedetineerden hun straf niet moeten uitzitten. Als je vijf jaar hebt gekregen, dan zit je gewoon vijf jaar in de cel. Dat vervroegd vrijkomen slaat dus volgens mij nergens op. Ook het feit dat levenslang eigenlijk maar 25 jaar is, is vreemd. Ik ben van mening dat sommige criminelen de gevangenis nooit meer moeten verlaten en onder levenslang versta ik dan ook tot de dood en niet tot dat ze 25 jaar hebben gezeten.
Ik begrijp de bezorgdheid van Beyens wel. Ik vraag me alleen af of dit niet gemakkelijk op te lossen is. Als je elke gedetineerde nu eens verplicht om zich te laten begeleiden bij hun vrijlating, dan is dat probleem meteen opgelost.
Dat zou trouwens in het algemeen niet slecht zijn. Als je vervroegd wil vrijkomen moet je begeleiding volgen en dat is niet meer dan normaal, maar dat die verplichting wegvalt als je je straf helemaal uitzit, gaat er bij mij niet in. Deze gedetineerden zullen volgens mij evenveel problemen ondervinden bij hun re-integratie en zouden dus ook begeleidingstraject moeten volgen na hun vrijlating.
Met citaat antwoorden