Enkele post bekijken
Oud 23rd December 2017, 14:26
Sander.S*eeckx Sander.S*eeckx is offline
Registered User

Ik ben het er volledig mee eens dat het een goede zet is om alle bossen toegankelijk te maken. Vooral omdat zoals je zegt, men hopelijk meer bekend geraakt met de Belgische natuur. De Belgische natuur is erg interessant en is zeker de moeite waard om eens een namiddag in het weekend aan te besteden. Ik vind het jammer dat de Belgische natuur door heel wat Belgen gezien wordt als iets dat niet speciaal of indrukwekkend is. In België kan je zeker en vast van de natuur genieten en het leukste is nog dat er vaak erg dicht bij je woonplaats mooie en aangename natuur te vinden is. Zelf ga ik geregeld wandelen in openbare bossen en natuurdomeinen en ik vind het jammer dat er maar weinig mensen bewondering hebben voor de natuur die hier aanwezig is.

Ik heb echter ook een bedenking bij jouw post, namelijk dat het plaatsen van extra boswachters niet evident is. Het natuurbehoud steunt nu al in grote mate op de krachten van vrijwilligers omdat niet zo'n brede groep interesse heeft in natuur en natuurbehoud. Het zoeken van extra vrijwilligers zou erg lastig zijn en er is absoluut geen geld om hier mensen voor te betalen lijkt me, aangezien er nu al zo veel hulp van vrijwilligers nodig is.
Met citaat antwoorden