Enkele post bekijken
Oud 12th March 2018, 21:52
Bjarne.I*mants Bjarne.I*mants is offline
Registered User

Daan, ik weet niet welk beeld jij hebt bij Afrika, maar ik denk dat jij nog steeds het beeld hebt dat de vele "ngo's" ons voorschotelen: hutjes, amper te eten... want de Europeanen hebben ze leeggeroofd. Doch is dit een vals beeld, bij deze een luchtfoto van een stad in Nairobi, een land in... je raad het nooit: AFRIKA!

Zijn deze nog zo arm, denk je? Ja, er zijn nog vele delen van het continent die nog niet mee zijn met de moderniteit maar... ze allemaal naar hier halen gaat niet werken. Zeker als je kan zien dat de Afrikaner, met wat hulp, DAAR effectief wel dingen kunnen klaarkrijgen.

Nu, wetende dat zij instaat zijn om zo'n steden te krijgen, weet je dat er veel geld in de omgang is en ook veel politieke daadkracht om iets klaar te krijgen. En je gelooft het misschien niet maar, ook deze landen werken samen om dingen klaar te krijgen:

Het is nog niet genoeg en dat is zeker. Maar kunnen zij dit waarmaken als heel Afrika naar delen komt in de wereld en deze gebieden ook verandert in een derde wereldland? Ook Europa heeft moeten strijden tot wat het nu is moeten worden, vele revoluties hebben hier plaatsgevonden met bloedvergieten dat vele zeeën zouden kunnen vullen.

In plaats van te vluchten, kunnen ze hun stem laten horen en strijden tegen het onrecht dat hen wordt aangedaan. Strijden voor een beter bestaan en zelf ook zoeken naar oplossingen voor hun situatie. Vluchten lost niets op. Je kan hier mogelijk een nieuw leven vinden, maar als we kijken waar al deze mensen terecht komen zijn het niet de vele geleerden die wij nodig hebben.

Daarbij komende, hoe wil je dit betalen zelfs? De staatskas staat nu al onder zoveel druk. Ergens moet er een grens zijn. België ligt zelf in puin door de vele politieke fiasco's omtrent geldzaken en deze moeten eerst opgelost worden.

Je kan geen huis bouwen zonder een goede fundering. Deze fundering is in deze zin een sterk en daadkrachtig België waarbij het huis de wereld is. Deze mensen verdienen het net als wij om ook een waardevol bestaan te leven, maar als zij nu al niet laten zien dat zij willen strijden voor een beter bestaan... dan vraag ik mij af wat zij hier willen gaan doen.

Misschien hadden ze zich maar niet onafhankelijk moeten maken van België... dan had dit land nu nog wel de verantwoordelijkheid om hen mee te trekken in het succesverhaal en wie weet waar ze dan zouden zijn geëindigd. Maar dat is mijn mening natuurlijk.

Je raad het al, ik ben een rechtse rakker en ik ben er trots op. Ben ik daarom een racist? Nee, ieder mens heeft evenveel bestaansrecht. Maar om een ander te helpen, met je zelf eerst sterk staan. En dat is wat velen vergeten.

Rome kon enkel anderen helpen daar zij zelf een sterke staat hadden en kijk naar wat zij hebben bereikt. Dus... maak België sterk en help dan anderen. Het zelfde met Europa. We zullen het nog nodig hebben met de komende toekomst.

Bronnen:
https://en.wikipedia.org/wiki/Polit...n_participation

http://slideplayer.com/slide/10264527/

...

Leuk weetje:

Wist je dat in 1960 Congo de hoofdspeler was om te zoeken naar vrede in Afrika, om zo minder hulp te moeten hebben van de EU/rest van de wereld? Of ze hebben het verkeerd aangepakt, of ze kunnen echt niet zonder onze hulp... Wie zal het zeggen?
Met citaat antwoorden