24th October 2004, 16:51
|
 |
auti-juf
|
|
|
|
Als ik mijn bmi bereken dan zit ik rond de 24, ergens heb ik zoiets van: pff, das ook net op het randje eigenlijk. Maar ik voel me goed in mn vel, tuurlijk mag er overal wel wat af. Maar ik heb liever een poep waar ge is goed in kunt knijpen en een beetje een figuur hebben, dan alleen maar wat botten zenne! ze moeten me maar pakken geljik ik ben!
Ik merk wel dat het overgewicht echt wel een probleem wordt hier in belgie.
Grote boosdoender daarvan is volgens mij echt wel "tijd" ==>mensen hebben zo een druk leven dat ze gewoon niet meer de tijd maken om nog gezond te eten.
Zelf ben ik een 5jaar geleden begonnen met vegetarisch te eten. Omdat je er echt voor moet zorgen dat je alle voedingstoffen binnenkrijgt, balanseer je je voeding wel wat uit(vis ben ik blijven eten om dierlijke hormonen binnen te krijgen)
Om het mijn omgeving wat makkelijker te maken, eet ik tegenwoordig ook nog wel kip en kalkoen en noem ik mijn "dieet" niet meer vegetarisch maar gewoon gezonder.
Uiteindelijk eet ik nu alleen nog maar mager "vlees" en veel groenten en fruit.
Ik kan je vertellen dat dat toch veel doet! Mijn broer is ook hiermee begonnen maar doet dit wel op de verkeerde wijze(elke keer hij iets niet lust, eet hij een pizza+hij verafschuwd groenten)
Bji hem lukt het dus niet!
Ik noem het geen dieet, ik noem het liever een gezonde levenswijze die echt wel effectief is!