Enkele post bekijken
Oud 13th November 2004, 13:48
judithgielens's Avatar
judithgielens judithgielens is offline
auti-juf

Op zich zijn in de meeste scholen hier al regels voor: het is gewoon verboden om hoofddeksels op te hebben in een klaslokaal.
Maar de moslims hebben dit altijd verdedigd omdat dat voor hun godsdienst is enz en de scholen hebben dit dan steeds maar door de vingers gezien.
De regel heeft dus eigenlijk al een tijdje bestaan, alleen wordt hij nu pas echt toegepast krijg ik de indruk

Over het hoofddoekdragen in het algemeen zou ik langs de ene kant zeggen: het is een soort van vrije meningsuiting en zolang je de openbare orde niet verstoord, maakt dat eigenljik niet zoveel uit dat je dan met een hoofddoek over straat loopt, wij lopen tenslotte ook met een pet over straat

Langs de andere kant heb ik zoiets van: als wij naar hun land gaan, moeten wij ons ook aanpassen aan hun gewoontes, dus zij moeten zich ook maar aanpassen aan de onze!

Het zal een getouwtrek blijven en het zal me niet verbazen als hier nog grote rellen rond komen.