Enkele post bekijken
Oud 28th April 2007, 21:41
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
Administrator

Stuur een bericht via ICQ naar Wouter Stuur een bericht via MSN naar Wouter
Citaat:
Orgineel gepost door wim leenaerts
Dat wel, maar iemand straffen omdat hij met het consumeren van dat legaal goed andermans gezondheid in gevaar brengt vind ik nog niet zo stom.

Als iemand met een zware truck voorbij rijdt terwijl ik op het voetpad wandel, en ik zie de zwarte roet uit z'n uitlaat voorbij zweven (hetzelfde met bussen btw), moet ik dan beginnen claimen dat dit een straf waard is omdat er weerb zoveel kankerverwekkende stoffen zijn ingeademd geweest? Waar zit de logica. Hetzelfde met die 4x4's. Stoten veel meer uit dan kleinere wagens, moeten we ze nu werkstraffen oipleggen, of geldstraffen? Al die rommel wordt ingeademd in 't stad, zéker met zo'n warm weer en geen wind. Ik weet nog in Körperwelten dat ik een long vasthield van een roker en een long van iemand die heel zijn leven in een stad had gewoond maar nooit gerookt had. Ik zag geen verschil.
De verpampering van de maatschappij gaat door

Citaat:

Toch zeker niet als het gaat om de gezondheid van kinderen die sowieso al vatbaarder is voor zulke dingen.

Onze kinderen worden al overbeschermd, hence waarom ze dikwijls zo vatbaar zijn voor allergies.

Citaat:

Misschien is 'dodelijk' wat overdreven - hoewel er naar schatting jaarlijks 2400 mensen sterven aan de gevolgen van passief roken -, maar dat het vrij tot zeer schadelijk is, is al wel degelijk bewezen.

Please laat de pseudo-wetenschappelijke cijfertjes achterwege. Volgens sommige studies sterven jaarlijks tweeduizend mensen van nachtlawaai.
Het is schadelijk, laten we een kat een kat noemen, maar de maatregelen, dat is het.. De voorstellen die jullie hier supporten. Ik heb zoveel enthousiasme nog niet gezien in posts over bv. allimentatie en ouderschapstwisten

Citaat:
Ik heb helemaal niets tegen tabakverbruikers - afgezien van het feit dat ze het milieu er ook lichtjes mee aantasten, maar goed -, het is hun lichaam, als zij dat naar de filistijnen willen helpen, is dat hun zaak.

Nochtans zet je in je eerste post dit "Het zal wss niemand verbazen als ik zeg dat ik hier geen problemen mee heb " + smiley
Dat mensen 'gemonitored' worden indien ze roker zijn, om als in een ware gestapo maatschappij te controleren of hun kinderen hier niet het 'ocharme arm schaapke' slachtoffer van zijn.

Citaat:
Maar het probleem bestaat erin dat ik niet meer op café kan gaan zonder dat ook mijn lichaam stilaan naar de filistijnen geholpen wordt - en dat van hun kinderen in veel gevallen ook - en dáár heb ik een probleem mee.

Het probleem hier was rokende ouders van kinderen die moeten gestraft worden, don't change the subject.

Dat van hun kinderen ook? Moei u eens met uw eigen zaken. Ik zou ten eerste mijn kinderen al niet te vaak meenemen op café. Hm, zou ik nu voorstander moeten zijn van werkstraffen voor mensen die hun kinderen op café meenemen, terwijl ze zich zat zuipen en hun kind verwaarlozen? Hoe zijn die 2 meisjes vorige zomer verdwenen in de Walen? Oh ja, papa en mama zaten ladderzat op café.

Ik heb er problemen mee dat mensen hun 8-jarige kinderen laten meelopen in modeshows. Moet ik nu werkstraffen eisen, of hen zeggen dat ik hier problemen mee heb? Neen. Ik denk er het mijne van, maar ze zijn vrij hun zoon/dochter op te voeden zoals zij dat willen.
Wanneer iemand z'n zoon leert dat agressie de sleutel is in het leven, promotie maken, anderen zwart maken, achterbaksheid, doel heiligt de middelen, is die dan beter bezig dan een rokende vader die naastenliefde aanleert? No way man
Met citaat antwoorden