5th October 2007, 17:33
|
Registered User
|
|
|
|
Ik vind dat frans in de kleuterklas moet kunnen. Ik vind dat wel een goed idee dat kleuters frans kunnen leren op het school. Ze kunnen zelf hun eigen taal nederlands misschien nog niet vlot. Maar ik vind wel als je van jongsaf aan iets leert, dan gaat dit veel makkelijker. Ik ken een kind dat nu 7 jaar is, en zij kan al vlot nederlands, frans en duits spreken. Ik vind dat echt prachtig dat ze dat al kan. Ik heb opgemerkt dat ze dat ook leuk vind, want ze krijgt ook zo veel complimentjes van "amaai, jij kan al goed duits spreken!" Ze moeten nu niet heel veel druk op het kind gaan leggen, maar als ze nu en dan is zeggen van : "Bonjour... Au revoir".
Ik vind ook dat drie jaar spelen en knutselen te lang is voor een kleuter, dat wordt ook wat saai. Natuurlijk moeten kleuters zich ook nog wel uitleven, maar een paar uurtjes op de week frans zal geen verschil maken. En het is alleen maar positiever voor als je in het vijfde en zesde leerjaar frans krijgt, dan heb je al wat achtergrondkennis.
|