5th October 2007, 18:32
|
Registered User
|
|
|
|
Ik ben ervan overtuigd dat Frans in de kleuterklas moet kunnen. Ik denk dan vooral aan het feit dat je in België Nederlandstaligen, Duitstaligen en Franstaligen hebt. Het is dus zeker niet slecht dat je een woordje Frans spreekt. Hoe zit dat dan in de kleuterklas? Sommigen zullen denken dat dit misschien wat vroeg is, maar toch. Kleuters zijn leergierig en op die leeftijd staan ze voor alles open. Het klinkt misschien vreemd, maar hier bij ons is er het gezegde: "des te vroeger des te beter". Kortom des te vroeger je Frans begint te leren, des te beter je de taal zal beheersen. Ik ben van mening dat, wanneer kleuters van jongs af aan in contact worden gebracht met Frans, het een groot voordeel is. Bovendien hebben ze op die manier veel ervaring met Frans en dat biedt mooie voortuitzichten. De kleuters zullen nogal trots zijn wanneer ze tegen hun ouders kunnen zeggen van: "Kijk, ik ken al wat Frans". Niet alleen de kleuters zelf zullen trots zijn, maar ook hun ouders. De kleuters zullen het op die manier zelfs gemakkelijker hebben in het lager en het secundair onderwijs, denk ik.
|