Enkele post bekijken
Oud 31st December 2004, 04:18
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator

Question

Eén en twee zijn voor mij complete raadsels en ik kan in de verste verten zelfs niet bevroeden waar dit ook maar op slaat... Uitleg dringend gewenst...

Drie vind ik tegelijk met jou een positief gegeven, zij het dat inderdaad niet onvoorstelbaar is dat gans dit (nieuwe) gegeven gepaard gaat met zekere 'groeipijnen'... En al vind ik de 'cordon'-toestanden in ons huidige politieke landschap zeker niet bij voorbaat een slechte zaak, het is en blijft een ultiem noodmiddel dat ik op onze school eigenlijk vééél liever niet wil zien opduiken...

Dit laatste is - zonder argumenten, want die geef ik inderdaad niet - hier meer een gevoelsargument, en ik moet toegeven dat er momenten in mijn leven zijn geweest waarop ik veel radicaler zou gereageerd hebben... maar toen had ik ook nog niet het idee van een opzetten van een open forum...

Over het laatste: als 'gulden' staat voor: 'zonder scherpe kantjes', dan zal het wellicht een illusie zijn en blijven... Maar als je in het onderwijs staat, kan je dan NIET geloven in het feit dat communicatie kan leiden tot conflictoplossing?

Maar er zijn in 'onze'(!) wereld voldoende tegenvoorbeelden ('non-believers') aanwijsbaar, en nog niet van de minste ook... Wellicht hebben mensen als Bush, Dewinter, Bin-Laden en Poetin weinig of geen affiniteiten met het onderwijs...