Enkele post bekijken
Oud 16th April 2008, 14:13
ellenvvl ellenvvl is offline
Registered User

Ik ben het helemaal eens met Bart. Op zich vind ik het een heel goed initiatief dat men ouders probeert te overtuigen om hun kind naar de kleuterklas te sturen. Er zijn al zoveel studies die aangetoond hebben dat kinderen echt een voordeel halen uit die kleuterklassen. Maar zoals Bart ook al aanhaalde: deze filmpjes zullen hoogstwaarschijnlijk hun doelgroep niet bereiken...

Men moet echter samen met het overtuigen van ouders om hun kinderen naar de kleuterklas te sturen, ook een ander probleem aanpakken: de overvolle kleuterklassen. Elk jaar opnieuw lees je in de kranten dat de kleuterjuffen en meesters klagen dat hun klasjes veel te vol zitten. Ik las het deze week nog in het laatste nieuws. De regering moet daar dringend werk van maken vind ik. Zeker als hun campagne slaagt, want dan zitten er nog meer kleuters in de klasjes. Volgens mij moeten ze de wetgeving rond het al dan niet splitsen van klasjes zeker voor de kleuterklas versoepelen.
Bovendien zou dit soort berichten ouders dan weer kunnen doen twijfelen om hun kind wel naar de kleuterklas te sturen. Ze zitten daar toch al met zoveel, wat kan onze zoon of dochter daar nu nog leren...
Met citaat antwoorden