Enkele post bekijken
Oud 28th May 2008, 21:33
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht

De website van de studenten in kwestie vind je op www.red-lot.be . Toegegeven: een mooi initiatief van deze jongens.
Maar:
1. Ik kan mij niet voorstellen dat de leerlingen (lees:studentenraden of andere participatieorganen met leerlingen in) niet betrokken zijn geweest bij deze beslissing.
2. Ik hoor heel veel over de faciliteiten van Turnhout als studentenstad en de mobiliteit. Maar ik hoor heel veel over waar het echt omgaat: De kwaliteit van de opleiding... En dat studentenleven in Vorselaar kan er alleen maar door verbeteren.

Voor de rest: Grove fout van de KHK in mijn ogen om het Turnhoutse stadsbestuur niet te betrekken. Al kan ik dit wel begrijpen, anders zou de tegenstand nog groter geweest zijn en zou de beslissing misschien zelfs onmogelijk kunnen gevallen zijn doo het uitlekken van informatie.

En overigens: Ik heb ook zo mijn vragen bij de overheveling, maar ik ken te weinig van het dossier om een oordeel te vellen, vrees ik.
Toch wel een terechte opmerking, denk ik: is dat studenten uit Turnhout sneller in A'pen zijn met het openbaar vervoer dan in Vorselaar. Ik zou er dus niet op rekenen dat Vorselaar alle studenten van Turnhout kan 'binnenrijven'.