Enkele post bekijken
  #5  
Oud 16th October 2008, 18:46
Evelien Peeters Evelien Peeters is offline
Evelien Peeters
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Gierle
Posts: 66
Dit is een item dat zeer nauwkeurig moet herzien worden. Ik persoonlijk ben leerkracht Frans in wording en ik moet bekennen dat mijn kennis van de Franse grammatica beduidend beter is dan die van mijn eigen moedertaal, het Nederlands. Dat vind ik een trieste vaststelling. Het ligt niet aan het feit dat ik daar geen interesse voor toon, maar het is gewoon niet onderhouden en dit geldt voor velen onder ons, jammer genoeg. Zoals in het artikel ook aangehaald wordt, is er in de eerste twee jaren van het secundair onderwijs nog een goede basis die gelegd wordt voor het concept 'zinsontleding', maar daarna wordt er nog onvoldoende aandacht aan besteed en nu zitten wij met de gebakken peren want van ons wordt verwacht dat wij zonder fouten kunnen schrijven. Dit gaat inderdaad niet zonder een goede kennis van wat is wat in de zin. Volgens mij moet er dus eens grondig overlegd worden over dit onderwerp en erop toezien dat de Nederlandse grammatica door elk kind zo goed mogelijk gekend is en dit gedurende de hele schoolcarrière zodat het er in blijft voor de rest van hun leven. We willen toch niet dat de mensen met Nederlands als 2de taal de grammatica beter beheersen dan wij, die het Nederlands als moedertaal hebben?!

PS: Ik heb toch niet te veel fouten getypt he?!
Met citaat antwoorden