Enkele post bekijken
Oud 8th February 2009, 18:44
Julie_07's Avatar
Julie_07 Julie_07 is offline
Registered User

Schandalig gewoon!

Dit klinkt inderdaad zoals Lord of the Flies.
Ik vind het een schandalig format. Zomaar kinderen misbruiken. Ik begrijp niet dat ze na één dag niet gestopt zijn met filmen. Als het zo uit de hand loopt ga je er toch niet mee door?
Grijpt er dan niemand in? Moet een zender zo'n format niet voorleggen aan iemand voor ze het uitvoeren? We mogen toch niet zomaar alles filmen en uitzenden, er zijn grenzen!

Ik begrijp de ouders ook absoluut niet. Je laat je kind toch niet vechten, roken, zichzelf uithongeren... en je laat het zeker niet alleen in een huis vol andere kinderen die elkaar durven bedreigen met een mes. Ik begrijp er niets van en ik vind het onverantwoord.

Het is misschien wel interessant om het verschil tussen jongens en meisjes te zien, maar er zijn toch genoeg andere, wel verantwoorde manieren om dit te onderzoeken. Moeten we ons daarom zo verlagen? Hebben de mensen dan niets geleerd van Golding?
Het programma zal wel niet geëindigd zijn in moord, zoals in het boek, maar ik kan me niet inbeelden dat de kinderen hier geen blijvende trauma's of last van zullen ondervinden.
Met citaat antwoorden