Enkele post bekijken
  #2  
Oud 14th February 2009, 10:36
Sanne.Vosters Sanne.Vosters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Noorderwijk
Posts: 109
Nadat ik dit gelezen had, was ik toch even niet goed. Deze vrouw heeft niet makkelijk gehad. Het ergste van al is dat ze nooit echt begrepen is. Op kinderleeftijd al gepest worden, maar dan als je volwassen bent ook nog door je directeur. Dat gaat er toch over? Gewoon omdat je een boerendochter bent en omdat je volslank bent. Deze week heb ik ook ongeveer zo'n verhaal gehoord. Mijn bijlesjongen zit in het vierde leerjaar en is van boerenafkomst. Hij krijgt al bijles van mij, omdat hij niet zo goed kan volgen en de juffrouw wil het niet meer herhalen voor hem. Waarom? Wel, de jongen kwam vorige week thuis en zei niks meer. Hij is een heel open en sociale jongen, maar zelfs tegen zijn mama zei hij niks. Na 4 dagen kreeg de mama er toch enkele woorden uit. Hij had namelijk straf gekregen van zijn juffrouw. Maar toen zei hij er ook nog bij dat hij zijn juffrouw tegen een andere juffrouw bezighoorde. De juffrouw zei namelijk: Die lompe boeren kunnen nu is niks. Mijn bijlesjongen nam dit heel persoonlijk op (hoe zou jezelf zijn?). De mama was heel kwaad, maar dacht misschien dat haar zoon dit verzon. Maar 3 dagen later vroeg ze het opnieuw en zei hij juist hetzelfde. Toen stapte zijn mama naar de leerkracht. De leerkracht wist echt niet meer wat zeggen en zei van: "Het belt. Ik moet door." Ze deed eigenlijk alsof haar neus bloedt. Nu legt ze echt niks meer uit aan deze jongen. Maar het zelfbeeld van deze jongen gaat echt niet ten goede zo. Misschien is het ook gewoon omdat de juffrouw er niet tegen kan dat zij zo'n groot huis hebben? Want boeren zijn helemaal niet slechter. Zij werken er hard voor, maar moet je daarom de zoon van boerenouders zo maar negeren?
Zoals de vrouw zei: "Echte pesters zetten altijd door". Ik sluit mij daar ook bij aan. Ik wil het later ook zeker vermijden op de speelplaats, in de klas,... want dit is echt het verschrikkelijkste wat er is! Je wordt niet begrepen, je zelfbeeld gaat naar beneden,...
Met citaat antwoorden