20th February 2009, 13:16
|
99% leerkracht
|
|
|
|
Citaat:
Ik geef een voorbeeld: " Als jij niet me die jongen slaapt, hoor je er bij ons niet meer bij, want iedereen in ons groepje heeft al met een jongens seks gehad." Als een tiener van 15 of 16 dit hoort, gaat die zowiezo over tot actie, want erbij horen is vandaag de dag heel belanrijk...
|
En dus pleit jij voor: Het is nu eenmaal zo, laat ze maar begaan?
Groepsdruk en conformisme zijn er inderdaad en dat uit zich op veel aspecten, maar als het al zo erg dat ook het seksuele aspect wordt opgedrongen door de groep, is het dan niet aan ouders om in te grijpen? Ik zou zo denken dat je seks hebt als je daar zelf klaar voor bent en niet als de groep dat wil...
Ik hoor jou precies zeggen: in deze tijd mogen ouders geen grenzen meer stellen dus we accepteren dan maar alles. Is dat nu niet net het probleem van onze waardeverarming bij de jeugd? Het feit dat jongeren op hun 12-13 nog vaak impulsieve dingen doen en tegenwoordig mogen we daar als ouders niets van zeggen of ze daar niet tegen beschermen. Ja, uit fouten leer je, dat is waar, maar ik zou het liefst van al willen dat mijn zoon/dochter niet de fout maakt om impulsief snel seks te hebben en daar dan later spijt van te hebben. Wat denk jij?