Enkele post bekijken
Oud 24th March 2009, 18:20
Sanne.Etienne Sanne.Etienne is offline
Registered User

Doodstraf

Ik ben ook tegen de doodstraf. Zeker voor belachelijke dingen als homoseksualiteit of vreemdgaan in je huwelijk. Daarvoor werden mensen vroeger ook afgemaakt. Zulke praktijken kunnen niet voor mij. Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik het dan wel weer heel moeilijk heb met mensen als Fritzl en Kim De Gelder... Zij zullen hoogstwaarschijnlijk (en hopelijk!!) nooit meer vrijkomen. De gevangenissen zitten overvol, en wie betaalt er eigenlijk voor? Juist, wij. Meneer Fritzl zal het wel zo slecht nog niet hebben, elke dag zijn eten, lekker warm binnen tot zijn dood. Oke, de gevangenis is niet niks, maar wat hij gedaan heeft is in vergelijking voor mijn part nog véél erger. Juist hetzelfde met Kim De Gelder, hij heeft de dood van 3 mensen op zijn geweten. Oog om oog, tand om tand.
De mensen die de laatste tijd in scholen binnenvielen en daar alles omver knalden, die hadden zelf al voor de doodstraf gekozen door na hun 'daad' zelfmoord te plegen. Mijn reactie is dan: net goed.
Klinkt misschien grof van mij, maar zo denk ik nu eenmaal. En de doodstraf hoeft dan voor mij geen executie te zijn die Jan en alleman kan meemaken, gewoon een spuitje is genoeg.
Met citaat antwoorden