11th May 2009, 23:16
|
Registered User
|
|
|
|
Ik vind echt dat dit absoluut niet kan. Ten eerste is seks met een minderjarige wettelijk verboden. Als je dit toch doet heet dat pedofilie! Ten tweede vind ik dat je werk en privé gescheiden moet houden. Moest het dan toch voorvallen dat je toevallig verliefd wordt op één van je leerlingen, dan vind ik dat je dit moet onderdrukken en je erbij moet neerleggen dat dit echt niet gaat. In sommige gevallen hoor je dan ook dat leerkrachten leerlingen in bed lokken met als tegenprestatie dat ze hen op het einde van het jaar goede cijfers zullen geven. Ik vind het erg dat er mensen zijn die zo'n misbruik maken van hun positie. Het is oneerlijk tegenover jezelf (want, wees nu eerlijk, hoe lang kan zo'n relatie nu blijven duren?) en anderzijds tegen je leerling. Meestal houden deze jongeren er nadien nog wel psychologische problemen aan over, omdat ze op dat moment niet echt beseften waar ze mee bezig waren. Als leerkracht heb je een voorbeeldfunctie en seks hebben met of een relatie aangaan met één van je leerlingen past volgens mij niet in dat plaatje.
|