Enkele post bekijken
Oud 12th May 2009, 12:45
MinkeVanHoof's Avatar
MinkeVanHoof MinkeVanHoof is offline
Registered User

Citaat:
Orgineel gepost door Jolien Willems
Ik vind dit eigenlijk zeer eigenaardig...
Hier in ons kleine België krijgen we ontzettend veel informatie over anticonceptiemiddelen, zodat het aantal tienerzwangerschappen nog relatief meevalt...
En in een land als Groot- Brittannië wordt er dan blijkbaar maar heel weinig informatie rond gegeven...
Aan de ene kant is het dan goed dat deze meisjes wel abortus kunnen plegen, maar dat ze niet eens uit hun fouten leren is bij mijn weten abnormaal...
Misschien moeten ze in in GB maar meer informatie geven over anticonceptiemiddelen, hebben deze jonge mensen dan ook geen besef van het mogelijk reeds HIV-positief zijn??
De scholen daar moeten maar snel beginnen met het geven van informatie want zo kan het niet verder!

Dit is dus een misconceptie. Scholen in Engeland besteden wel tijd aan informatie omtrent anticonceptiemiddelen. Het is nu zelfs zo ver gekomen dat ze er in Year 7 mee beginnen en dit elk jaar nog eens herhalen.
Het grote probleem is dat veel van de leerlingen die zwanger geraken, leerlingen zijn die niet veel aanwezig zijn op school. Aanwezigheden zijn een groot probleem in Engeland, en het is een probleem in elk jaar dus niet enkel bij de 16 jarigen.
Veel mensen hebben hier geantwoord dat leerkrachten vertrouwenspersonen moeten zijn. Dat is inderdaad zo, maar als je amper naar school gaat zul je nooit een band opbouwen met je leerkrachten.
Het probleem is ook veel groter dan dat, tieners die daar zwanger worden zijn meestal geen ASO leerlingen. Ik heb onlangs in Engeland een documentaire gezien en veel tieners worden daar bewust zwanger. Een antwoord dat veel terug kwam was dat ze nood hadden aan liefde, dat hun ouders en/of vriendje hen in de steek had gelaten. En een kind geeft je onvoorwaardelijke liefde, dus dan hadden ze niemand nodig buiten hun kind.

Dit is geen probleem dat je even oplost met wat meer seksuele voorlichting. Want die er wel degelijk, dat heb ik met mijn eigen ogen gezien. Het probleem is veel groter en veel ingewikkelder.
Met citaat antwoorden