
30th March 2005, 13:02
|
Registered User
|
|
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: 2220
Posts: 34
|
|
Wel,
Ik heb deze vorm van onderwijs zelf uitgeprobeerd voor mijn langdurige stage Engels. Persoonlijk vind ik dat het werkt. Eerlijk gezegd voelde ik me helemaal niet gedegradeerd tot procesbegeleider, integendeel. Ik liep van hier naar daar om leerlingen te helpen en om te controleren of ze weldegelijk met hun opdrachten bezig waren. Ik denk echt dat het een vorm van onderwijs is waar leerlingen inderdaad zelf verantwoordelijkheid leren opnemen voor hun leerproces. Akkoord, dit is niet elke leerling zomaar gegeven, maar daar zijn wij dan als leerkracht om de leerlingen te 'coachen'. [/COLOR[COLOR=Indigo]Het 'klassieke' onderwijs zou ik ook nooit helemaal loslaten. Grammar en vocabulary werd klassikaal bekeken. Het waren de oefenmomenten die leerlingen zelf moesten invullen...en dit liep heel vlot!
|