Enkele post bekijken
Oud 19th October 2009, 17:58
laurens.taels laurens.taels is offline
Registered User

Ik sluit mij aan bij Nathalie.
Ten eerste wil ik toch even op de stemming van het referendum terugkomen. Iedereen zegt nu dat de Antwerpenaren niet willen dat de brug er komt! Correctie: 60% van de 30% die komen stemmen zijn, zijn tegen de brug. De andere 70% wordt hier niet vermeld. Met het argument dat deze mensen ook mochten gaan stemmen, ben ik volledig akkoord. Maar het komt erop neer dat er nu nog geen algemene beslissing is genomen. Bij die zeventig procent zijn er zeer veel mensen die zich aansluiten bij het "voor mij maakt het niet uit"-argument. Deze "ja"-stemmen worden niet verrekend in het referendum.

Ten tweede moet de regering absoluut geen rekening houden met wat de Antwerpenaren vinden. Het is een fout dat dit referendum mocht doorgaan. Het is toch niet zo dat bij elk project dat er wil gestart worden, eerst de mening wordt gevraagd van de buurtbewoners? Er zijn zo veel voorbeelden die dit staven, om maar één te noemen: de beslissing rond Doel.

Ik vind dat het project moet doorgaan. De verkeersinformatie op de radio overtuigt me elke dag! Er is veel te veel verkeer om en rond Antwerpen. Dit project zal de verkeersdrukte beter begeleiden, plus dat het project een hele hoop werkgelegenheid aanbiedt.
Toch moet ik nog even vermelden dat ik de bewoners van Antwerpen begrijp! Het is niet leuk om van de één op de andere dag een brug boven je dak te krijgen. Maar als we kijken naar het economische belang, denk ik dat niemand kan ontkennen dat dit project goed is voor de welvaart.
Met citaat antwoorden