20th November 2009, 12:28
|
Registered User
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door Jente.Roosenbroeck
Mijn antwoord hierop is dan: Wie dat het zegt...
De laatste match die ik zag op TV (Standard-Lierse) was gewoonweg
lachwekkend: om de haverklap lag er wel iemand op de grond te kajoeteren.
Is dit dan een teken van een echte vent? Een echte vent zou rechtstaan
en voortspelen en willen winnen omdat hij goed speelt niet door telkens op de
grond te vallen in hoop voor een strafschop of dergelijke.
En zoals Jolein vermeld: Er zijn veel professionele voetballers die het 'homo-
wezen' érg benaderen hoor!
Voor goed te voetballen heb je talent nodig, geen mannelijkheid.
|
Ik vind niet dat je zo kort door de bocht kan gaan door te zeggen dat homoseksualiteit het tegenovergestelde is van stoere mannelijkheid. Het is niet dat je op mannen valt, dat je dan direct een softie bent, met vrouwelijke trekjes. Oké, zo zijn er wel, maar je hebt ook softies onder de hetero's, nietwaar?
Nu is het voetbalwereldje wel super-hypocriet natuurlijk. 7 op de 10 eersteklassers vinden dat homoseksuelen niet thuis horen in het topvoetbal. Zo jammer! Want het kan niet anders zijn dat er effectief homo's in onze elftallen zitten, die nu moeten verbergen wie ze zijn omwille van eventueel onbegrip van hun ploegmakkers. En het zou juist een enorme opsteker zijn voor bijvoorbeeld tieners die worstelen met hun geaardheid moest er een bekende sporter opstaan en openlijk verkondigen dat hij/zij homoseksueel is. Jammer genoeg vergt dat veel moed, zeker als je weet dat meer dan de helft van je ploeggenoten negatief zou kunnen reageren. Het zou eigenlijk geen moed mogen vergen, iedereen zou zonder zorgen mogen zijn wie hij is.
Ik dacht dat iedereen nu toch wel doorhad dat homoseksualiteit geen ziekte is, dat homo's geen andere speciale soort mensen zijn maar gewoon zoals de rest. Maar blijkbaar niet, en dat vind ik zeer spijtig.
Domme voetballers toch....
|