24th November 2009, 12:19
|
Registered User
|
|
|
|
Educatie
Ik heb om verschillende redenen geen Facebook of Netlog. Van één daarvan is dit een voorbeeld. Het is gevaarlijk. Of misschien moet ik zeggen: het kán gevaarlijk zijn. Ik ben er ten zeerste van overtuigd dat élke pedofiel (en dan bedoel ik dus echt wel ELKE pedofiel) zijn weg al gevonden heeft naar deze websites. Zonder twijfel. En ik ben er even hard van overtuigd dat als je daar even over nadenkt, je er wel achterkomt waarom ik daar zo zeker van ben.
Het is voor een deel de taak van de ouders om hier iets aan te doen. Ik zeg niet dat ze de 24/24 hun zoon of dochter moeten controleren en van elke vriend of vriendin die hun kinderen hebben op die site een gedetailleerd achtergrondprofiel moeten opstellen, maar ze kunnen in hun opvoeding aandacht besteden aan de bewustmaking van hun kinderen voor dergelijke gevallen. Ze kunnen hun kinderen op de hoogte brengen van het feit dat er wel degelijk gestoorde mensen op deze sites rondhangen en de gevolgen ervan duidelijk maken. Confronteer hen gerust met harde feiten of beelden...
Niet alleen de ouders dragen deze verantwoordelijkheid, maar ook de overheid, de scholen, de sites zélf,... moeten hier aandacht aan besteden. Een goede voorlichting is hier op zijn plaats!
|