8th December 2009, 16:28
|
Registered User
|
|
|
|
Dit is wel wat overdreven, 100 euro moeten betalen omdat je andere bestuurderes wilde verwittigen door met je lichten te knipperen.
De agenten die deze vrouw een boete hebben gegeven, hebben in mijn ogen enkel hun macht willen tonen. Het mag niet volgens de wet, knipperen met je lichten als er geen gevaar heerst, maar zouden de agenten ook niet graag verwittigd worden als ze de controles niet wisten staan? Er zijn véél belangrijkere dingen te doen dan een "onschuldige" vrouw tegen te houden en haar geld voor "niets" laten betalen.
Wat de vrouw gedaan heeft mag niet, maar geef haar een verwittiging i.p.v. meteen een boete van 100 euro. Ik wist niet dat knipperen met je lichten bestraft kon worden en ik vermoed nog heel wat andere mensen ook niet. Wie denkt er nu dat je door met je lichten te knipperen iemand niet mag verwittigen voor controles, als het op de radio voor heel vlaanderen gebeurd.
Het argument dat de agenten aanhaalden dat de vrouw hen verblinde met haar lichten, vind ik echt zwak. Zoals Anne ook al aanhaalde, zo één keer met je lichten knipperen kan je niet echt verblindend noemen.
Als we niet met onze lichten mogen knipperen, dan vindt de slimme Belg daar wel iets op!
|