Enkele post bekijken
Oud 14th December 2009, 22:18
Georges Georges is offline
Registered User

Ik kan begrijpen dat het probleem in het secundair onderwijs al wat moeilijker ligt. Tieners en zeker pubers vinden het te gek om onafhankelijk van iedereen te kunnen communiceren met al hun vriendjes en vriendinnen, zonder dat ze daar een stap voor moeten zetten. Het zou commotie veroorzaken als je hen dit zomaar afneemt. Wat men bijvoorbeeld wel kan doen, is de ouders beter op de hoogte brengen over het stralingsgevaar dat een GSM op lange termijn met zich meebrengt (zeker voor kinderen) en hen aansporen om hun kinderen hun GSM zo weinig mogelijk te laten gebruiken.
In de basisscholen is dit voor mij vanzelfsprekend dat deze kinderen geen GSM behoren te hebben.
De stralen die een GSM-toestel uitzendt of ontvangt, zijn niet enkel schadelijk voor kinderen, ook voor volwassenen. Daarom raadt men bijvoorbeeld aan om je gsm zo weinig mogelijk op zak te dragen, hoewel dit in praktijk nogal onhaalbaar is. Een handtas biedt al wat meer afstand, hoewel ik nog niet veel mannen met een handtas zie lopen omdat ze bang zijn van hun gsm. Ook bij het slapen leg je je gsm als je hem bv. als wekker gebruikt, best een eindje bij je vandaan -zeker niet naast je- en indien je dit weet, best aan de kant waar de dichtstbijzijnde GSM-mast staat.
Met citaat antwoorden