Enkele post bekijken
  #2  
Oud 22nd January 2010, 11:05
Evelien Peeters Evelien Peeters is offline
Evelien Peeters
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Gierle
Posts: 66
Evelien Peeters

Enerzijds ben ik verbaasd over de vaststelling van het onderzoek. Je zou denken dat als een kind thuisonderwijs krijgt, onderwijs krijgt helemaal op zijn lijf geschreven. Zo kan de leerkracht zich volledig op die ene leerling toespitsen en op zijn niveau en naar zijn interesses werken. Als ik bijles geef bijvoorbeeld, heb je ook het gevoel dat omdat je je enkel met die ene leerling moet bezig houden, je veel efficiënter kan werken op kortere tijd. Anderzijds is leren geen louter cognitief proces en men kan ook pas leren door samenwerking met anderen. Het beeld dat de leerling enkel leert van de leerkracht is allang niet meer van deze tijd. Leerlingen leren evenveel van elkaar dan van de leerkracht. Daarnaast is er ook het affectieve proces bijvoorbeeld, waarbij de school een fantastisch klimaat betekent voor de ontwikkeling hiervan. Dit kan je nooit in het thuisonderwijs dermate creëren.
Met citaat antwoorden