16th February 2010, 13:15
|
 |
Human Being With Feelings
|
|
|
|
Ja, de allochtonen moeten onze taal leren, dat is nu eenmaal zo bepaalt door de wet. Maar als je deze wet doorvoert, zorg er dan ook wel voor dat er genoeg aanbiedingen zijn zodat deze mensen die hun best willen doen om tot onze maatschappij te behoren, ook de kansen hiervoor krijgen! Ik vind het werkelijk schandalig dat er mensen bij zijn die een half jaar moeten wachten voor ze een les Nederlands kunnen volgen en daardoor dus heel lang zonder job zullen zitten. Deze mensen zijn ook maar mensen en ook zij hebben een uitkering nodig om te overleven.
"‘Meer dan een tijdelijk probleem is het niet', zegt Smet"
Als het een tijdelijk probleem is, zorg dan dat er meer leerkrachten worden aangesteld om dat "tijdelijke probleem" mee te helpen oplossen. Als dit pas tegen september opgelost zou zijn, vind ik echt dat het erg gesteld is met de mentaliteit van sommige mensen. De allochtone mensen willen moeite doen, dus wij moeten dat ook doen!
Daarbij weet ik niet zo zeker of dit echt wel een tijdelijk probleem is. Er zijn nu veel mensen die een half jaar gaan moeten wachten voor ze zo'n les kunnen bijzitten. Iedere dag komen er wel meer mensen bij. Is dat dan geen probleem waar ook rekening mee moet gehouden worden?