Enkele post bekijken
Oud 6th March 2010, 17:32
Coleta's Avatar
Coleta Coleta is offline
Registered User

Stuur een bericht via MSN naar Coleta
Ik ben het niet helemaal eens met Eva. Het is natuurlijk wel de verantwoordelijk van de ouders om hun kinderen goede gewoonten aan te leren, dus ook wat slapen betreft, maar hier gaat het over de slaapgewoontes van tieners. Dan vind ik dat de grootste verantwoordelijkheid bij die tieners zelf ligt. Ze zijn oud genoeg om te weten wat gezond is en wat niet. Ze zouden zelf moeten uitmaken hoeveel slaap ze nodig hebben. In de lagere school kreeg ik ook nog een uur opgegeven om te gaan slapen, maar in het middelbaar mocht ik dat zelf bepalen. Het lijkt mij wel normaal dat daar soms eens van geprofiteerd wordt. Zo ging ik in het begin ook wel eens heel laat slapen, maar uiteindelijk leer je zo het beste zelf uitmaken wat je nodig hebt. Sommige mensen hebben nu eenmaal meer slaap nodig dan anderen. Ik kan best wel met weinig slaap, dus het zou voor mij niet leuk geweest zijn moest ik altijd een vast uur gekregen hebben om in bed te kruipen.
Ik vind dus dat je tieners best wel die verantwoordelijkheid moet geven. Wanneer het echt heel erg wordt -bijvoorbeeld nog maar 4 ŕ 5 uur slaap per nacht- dan kan je als ouder nog altijd ingrijpen. Maar wanneer iemand uitgeslapen is wanneer hij/zij ongeveer 7 uurtjes slaapt, waarom daar dan een probleem van maken?
Met citaat antwoorden