Enkele post bekijken
Oud 11th March 2010, 09:20
Karenoris's Avatar
Karenoris Karenoris is offline
Registered User

Citaat:
Orgineel gepost door Barst
[B]Een op drie dumpt partner via Facebook of mail

"Het is vaak makkelijker, sneller en op deze manier vermijd je misverstanden."

Blog HLN, 23/02/10

En net hier gaat het in mijn ogen helemaal mis.
Een relatie verbreken en dus de andere persoon kwetsend nieuws meedelen, dient niet gemakkelijk en snel te gaan.
We willen steeds maar weer alle mogelijke manieren van pijn en confrontatie reduceren en met mail en facebook hebben we hiervoor weer een manier gevonden om zelf niet in het 'benauwde' te komen.

Of het nog kwetsender is voor de ander om het via mail te horen, dat weet ik niet. Je gaat in ieder geval meer twijfelen over de echtheid van de liefde en het respect dat de ander voor je had. Maar inieder geval is die liefde en die ander nu sowieso ook weg uit dat gebied van je leven.

Ik denk nog wel dat er een onderscheid gemaakt dient te worden tussen iemand die bv. een lange brief/mail naar zijn partner stuurt om alles van zijn hart te krijgen, omdat dat in 'real life' niet lukt en bv. iemand die simpelweg zijn status verandert van 'in een relatie' naar 'vrijgezel'. Geef me dan die mail maar! (En natuurlijk graag nog een gesprek vol gebrul, geschreeuw en traantjes )
Echter zijn beide voorbeelden een duidelijk voorbeeld van het mijden van pijnlijke confrontatie en net dat vind ik onvermijdelijk in een breuk.
Met citaat antwoorden