19th May 2010, 09:17
|
Registered User
|
|
|
|
Maandag omstreeks 16.00h in de namiddag, ik was op weg naar huis van school, vernam ik het nieuws via de radiozender MNM. Het nieuws liep binnen dat Bobbejaan Schoepen overleden was. Ik schrok toch wel even...
Ik heb het nieuws over Bobbejaan Schoepen eigenlijk de hele dag verder gevolgd. Als ik me niet vergis was het onderwerp die avonds in het praatprogramma 'Phara' op EEN 'Bobbejaan Schoepen' en er werd een soort van eerbetoon aan hem gebracht.
Ik heb dit gevolgd omdat ik vroeger geregeld naar Bobbejaanland ging, het daar zeer leuk vond en ik heb de man zelf enkele keren door het park zien rijden met zijn wagentje. En ik moet zeggen het is wel een intrigerende man als je hem zo ziet voorbijrijden met zijn grote cowboyhoed.
En verder heb ik geleerd dat hij echt wel muzikaal talent had, maar dat hij eigenlijk een beetje ondergewardeerd werd. Zijn muziekaal talent blijkt wel uit de liedjes die hij geschreven heeft... die velen onder ons wel bekend zijn. Om maar een voorbeeld te noemen: "Zie ik de lichtjes van de Schelde ..." 
Echte nostalgie!
Maar uiteindelijk mogen we besluiten dat Bobbejaan Schoepen een mooi leven gehad heeft en dat hij op de gezegende leeftijd van 85 mogen gaan! R.I.P!
|