Enkele post bekijken
Oud 9th October 2010, 11:15
verschueren.sien verschueren.sien is offline
Registered User

Ik zou dit ook een heel slecht idee vinden om de les godsdienst te splitsen in verschillende goddsdiensten. Tuurlijk vindt iedereen zijn godsdienst het belangrijkste en wil dat er tijdens de les godsdienst vooral over zijn godsdienst wordt gepraat. Maar zo als men ook al in het artikel zegde, als je alles gaat splitsen, zal je niet meer kunnen discusiëren en dergelijken. En het is net door het discusiëren dat je nog sterker gaat geloven, en nog meer van u godsdienst overtuigd word.

Ik denk dat het nu ook niet het geschikte moment is om de verschillende godsdiensten te splitsen. Want er is nu al veel te doen rond de schande van de priesters en zo. En als je dan tussen verschillende godsdiensten kan kiezen, en daarbij is ook de optie dat je kan kiezen tussen zedeleer, gaan er volgens mij, veel van de christelijke kinderen kiezen voor zedeleer. Ik merk zelf ook, dat niemand van mijn vrienden nog Christelijk is. Waarom zouden zij dan nog kiezen om Godsdienst te volgen als je ook nog kan kiezen uit zedeleer. Sterker nog, ik denk dat je binnen zo'n 50jaar zult zien dat er bijna niemand meer naar de kerk zal gaan. En de paters en zusters zullen volgens mij uitsterven. Want persoonlijk zie ik niemand van mijn naaste omgeving nog priester of zuster worden. Het geloof is tegenover vroeger veel zwakker geworden. Misschien is het wel tijd voor een geloof in iets nieuw, wie zal het zeggen?
Met citaat antwoorden