3rd November 2010, 16:37
|
Registered User
|
|
|
|
Voor de lagere school ben ik het helemaal eens. Deze kinderen hebben nog geen nood aan een gsm. De lagere scholen zijn ook vaak dicht bij hun woning en de ouders komen hun kinderen afhalen. Hier zie ik dus geen nood aan een gsm. In het middelbaar is dit anders. Vele jongeren gaan dan met de bus of fiets naar school en dan is een gsm niet meer als normaal.
In de klas is dit wel wat anders. De jongste schoolgangers zijn meestal nog te veel afgeleid door hun gsm. Zoals vermeld: de spelletjes, het fototoestel, etc. Maar de oudere leerlingen zouden al een beter besef moeten hebben.
Ik zet mijn gsm ook nooit af tijdens de lessen. Ik zet hem wel steeds op stil/vibreren, maar ik wil steeds bereikbaar zijn, je weet maar nooit.
Dus langs de ene kant ben ik het eens met het gsm verbod, maar dan enkel voor de jongsten. In het middelbaar ga je nooit de gsm helemaal wegkrijgen, dat is onbegonnen werk. Maar je kan wel duidelijke regels opstellen om het gebruik tot het minimum te beperken. En hier moeten we volgens mij ook naar streven
|