Enkele post bekijken
Oud 3rd November 2010, 18:26
Sanne.Cocx Sanne.Cocx is offline
Registered User

Ter aanvulling van mijn vorige post:

Ik beweer niet dat deze kinderen later ook zonder drank en sigaretten gaan feesten.
Dat is gewoon commerciële praatje errond om het te opvoedkundig te verantwoorden.

Ja, de organisatoren doen dit puur om winst te maken. Natuurlijk!
Maar je kan daar toch je voordeel uithalen!

Ik wou in het zesde leerjaar al uitgaan. Oké, ik was heel vroeg. Natuurlijk hebben mijn ouders dat nooit toegestaan op die leeftijd.
Maar ik geloof wel dat er meerdere kinderen zijn die benieuwd zijn naar het uitgaansleven.
Ze kennen het via broer,zus,neef,nicht,...

Dit is toch de ideale manier om hen dit eens toe te laten.
Ik ken mensen die op hun 13de al eens naar het chiro-fuifje om de hoek mogen. Daar zijn allemaal oudere mensen aan het feesten, is er wel alcohol,....

I.v.m. met dat aanrandingsgevaar. Elke verantwoordelijke ouder zou zijn kind toch ophalen na zo'n evenement!
Voor de rest vind ik het ook behoorlijk dom om je leven te laten domineren door angst. Er kan altijd en overal iets gebeuren. Als je daar constant aan moet denken, kan je beter onmiddellijk doodvallen.

Als een twaalfjarige naar zo'n feestje mag tot 22u-23u. Ik denk dat iedere twaalfjarige wel eens zo laat mag wakker blijven, bijvoorbeeld om samen een film te bekijken op tv.

Ik mocht vanaf mijn vijftiende één keer in de week uitgaan tot 1u30. Mijn moeder bracht me , kwam me halen en ik mocht niet verder dan het cafeetje hier in de straat waar al mijn vrienden samenkwamen.
Er waren duidelijke regels en ik hield me daaraan. Altijd op tijd, geen alcohol.

Een vijftienjarige die hiernaar toegaat lijkt me al helemaal niet onverantwoord.

Zulke feestjes geven je een mogelijkheid maar je bent nog steeds verantwoordelijk als ouder.
Met citaat antwoorden