Enkele post bekijken
Oud 4th November 2010, 21:26
Griet.Borgmans Griet.Borgmans is offline
Registered User

Een gsm in de lagere school? Waar zijn de ouders van tegenwoordig mee bezig? Het wordt steeds meer en meer duidelijk dat we in een door electronica gestuurde samenleving wonen zoals Toon zegt. Toen ik vroeger in de lagere school zat, was er amper sprake van een gsm. Ik denk dat de kinderen in de lagere school zeker geen gsm nodig hebben.

Een gsm in de secundaire scholen mag wel, vind ik. In het reglement staat wel dat het verboden is maar ik heb altijd mijn gsm bij me die op vibreren staat. Tijdens mijn stagelessen moest ik de gsm's van de leerlingen vragen en in een schoendoos steken. Hun gsm kregen ze op het einde van de dag terug want anders speelden ze er teveel mee. Ik vind dit een goede regel als het gsm gebruik in de klas erover gaat. Een gsm op de speelplaats gebruiken mag wel, vind ik.

"Dus langs de ene kant ben ik het eens met het gsm verbod, maar dan enkel voor de jongsten. In het middelbaar ga je nooit de gsm helemaal wegkrijgen, dat is onbegonnen werk. Maar je kan wel duidelijke regels opstellen om het gebruik tot het minimum te beperken. En hier moeten we volgens mij ook naar streven." Dit zijn de woorden van Tim en ik vind dat hij groot gelijk heeft!
Met citaat antwoorden