17th November 2010, 22:08
|
Don't jugde me.
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door Joëlle.Van.den.Mooter
Dit is echter gewoon het gevolg van een slechte en zeer afschermende en beschermende wetgeving, al maakt dat excuus het niet toelaatbaar.
|
Of het land is net strict op zijn regels. En voorkomt het andere problemen door zo streng te zijn.
Mijn broer verblijft in Israël en ik ben hem al twee maal gaan bezoeken. En waarschijnlijk nog eens binnenkort. Om daar binnen te geraken moet je ook een "speciaal" paspoort hebben. Buiten de gewone controles op luchthavens moet je twee keer extra je paspoort laten zien (bij het binnen komen). Bij het buiten gaan, moet je bij wijze van spreken om de 100 meter je paspoort laten zien.
Als je je paspoort kwijtraakt is dat nu eenmaal een ramp buiten de EU. Je moet naar een Belgische ambassade gaan en dan start het vervelende bureauwerk. Denk maar eens na hoe hatelijk je het bureauwerk nu al vindt, in de kleine dingen waarmee wij in contact komen. Nu gaat het over bureauwerk tussen twee landen... Dus het is gewoon een ramp om een paspoort te verliezen.
Voor deze Belg en zijn familie, een ramp. Dat is zo. Schuldig of onschuldig dat weet ik niet. Er zal toch wel iets niet kloppen in het verhaal. Bij toeval op de verkeerde plaats zijn, misschien. Buiten dat gezien, worden zijn rechten geschonden en dat stoort me het meeste. Spijtig dat sommige landen het niet nou nemen met de mensenrechten. Ze hebben ze nochtans ondertekend.