19th November 2010, 09:48
|
Registered User
|
|
|
|
Hier een reactie op geven, vind ik zeer moeilijk. Ten eerste: heeft die man zichzelf nooit vragen gesteld? Vond hij het normaal dat zijn volledige wedde werd doorbetaald en dit gedurende zoveel jaren? Dit vind ik, op z'n zachtst uitgedrukt, al merkwaardig. Ik zou dan toch al ergens mijn licht gaan opsteken zijn.
Ofwel ontvang je een inkomen als werknemer, ofwel heb je een vervangingsinkomen (RIZIV of werkloosheidsuitkering). Je zou in dit geval toch kunnen stellen dat het hier over werkloosheid gaat. Vijf jaar zonder werk zitten is zelfs meer dan eventjes tijdelijk werkloos zijn.
Nu de moeilijkste: moet hij dat geld terugbetalen? Ik zou geneigd zijn om de kerk wat in het midden te houden en zou hem de helft laten terugbetalen. Enerzijds gaat het om een nalatigheid van de werkgever en anderzijds over bewust (?) profiteren (?) en/of laksheids (?) van de werknemer.
Een ding is zeker: wanneer je morgen door gelijk welke instantie ten onrechte geld op je rekening krijgt, je dit in 99% van de gevallen zal moeten teruggeven. Het is en blijft geld dat je ten onrechte werd uitbetaald.
|