Enkele post bekijken
Oud 24th November 2010, 18:45
Charissa Charissa is offline
Registered User

Microsoft wil DNA herschrijven

Het is sterk dat een lab van Microsoft zulke doelstellingen voor ogen stelt. Een mooie oplossing zou het inderdaad wel zijn. Bomen die elektriciteit leveren, dat is echt prachtig. Zoals Tine was ik ook eerst verbaasd dat dit idee van Microsoft kwam. Maar als je er over nadenkt, is dit zo gek nog niet. Microsoft ontwerpt computersoftware. Hiervoor is veel energie nodig. Het zou dus een mooie uitbreiding van hun bedrijf zijn als ze een biologisch lab zouden bouwen. Zo kunnen ze manieren zoeken om groene energie te realiseren. De andere punten die ze willen realiseren, zoals mensen met auto-immuunziekten genezen en planten herprogrammeren om beter voedsel te produceren, zijn doelstellingen die wat minder met hun bedrijf te maken hebben. Maar het blijven wel mooie voornemens. Als Microsoft hierin slaagt, zou dit echt veel oplossingen kunnen bieden. En wie weet wat voor projecten er nog kunnen voortvloeien uit het nieuwe lab.
Ik twijfel er echter nog aan of het idee gerealiseerd kan worden zonder nadelen. Net als Summa denk ik dat er op termijn nog wat neveneffecten zullen optreden. Is het bijvoorbeeld wel gezond dat ze het DNA van dieren gaan aanpassen? Er zal toch nog wat onderzoek aan moeten voorafgaan voor de plannen gerealiseerd kunnen worden.
Met citaat antwoorden