30th November 2010, 19:58
|
Registered User
|
|
|
|
Vliegtuigen hoeven minder omwegen te maken
Wat een goed idee! Vliegtuigen behoren nog altijd tot de vervoersmiddelen die voor de meeste verontreiniging zorgen op onze planeet, zoals Tom reeds had vermeld. Ik was er ook niet van op de hoogte dat vliegtuigen omwegen moesten maken. Ik dacht dat ze automatisch de kortste weg namen naar hun bestemming. Maar blijkbaar wordt hier toch een route voor uitgestippeld. Het is dus goed dat enkele landen gaan samenwerken om efficiënter te kunnen vliegen. Dit is een grote stap vooruit naar een beter milieu. Als je dan weet dat er in het gebied jaarlijks meer dan vijf miljoen vluchten plaatsvinden, gaat dit veel effect hebben. En zoals Eva al zei, kan dit misschien het begin zijn van een Europese, of misschien zelfs een wereldwijde, samenwerking.
Om even te reageren op de opmerking van Tom. Het zou natuurlijk mooi zijn dat de vliegtuigtickets goedkoper worden. De luchtvaartmaatschappij zou hier zeker voor kunnen zorgen wanneer alle afspraken zijn gemaakt. Toch twijfel ik er evenzeer aan dat reizen voordeliger zal worden voor de consument.
|