Enkele post bekijken
Oud 1st December 2010, 13:09
Kenny's Avatar
Kenny Kenny is offline
UDHR - art. 19

Citaat:
Orgineel gepost door JoBo
Mening:
Ik denk niet dat een bepaalde kleur licht helpt maar dat je bij fel licht niet slaperig wordt. Als het fel licht is ben je automatisch meer wakker en dan denk ik niet dat het uitmaakt of het licht blauw, geel of rood ziet.

Blijkbaar wel, zo staat het toch in het artikel dat jij postte. 'Fel licht' bestaat al denk ik.

Ik had er nog nooit van gehoord, maar de feiten zijn, als ze kloppen, wel spectaculair.

Citaat:
Orgineel gepost door EvelienE
De kinderen van vijftig jaar geleden bleven toch ook wakker onder de les zonder al dat gedoe van licht en weet ik wat nog.

De insteek is niet dat ze in slaap vallen, maar dat ze actiever worden. En dat kinderen 50 jaar geleden actiever waren, durf ik al helemaal niet te zeggen. Je kan de twee immers niet klakkeloos vergelijken, onder meer omdat er 50 jaar geleden een pastoor rondliep in de klas die je vingers plat sloeg als hij dat gepast vond.

Het effect van blauw licht op planten is al langer bekend (kortere stengels?), dus ik vind het op zich niet zo'n vreemde gedachte dat licht ook een effect kan hebben op ons.

Citaat:
Orgineel gepost door EvelienE
Dan denk ik wel dat het misschien kan helpen. Maar voor de rest: zet een raampje open en je hebt frisse lucht. Wedden dat kinderen daar ook wakker en actief van worden?

Zo simpel is het helaas niet. Maar als je echt wil, wil ik er wel voor wedden.