6th December 2010, 15:00
|
Registered User
|
|
|
|
Logisch ergens?
De link tussen werklozen en criminaliteit vind ik meer dan normaal. Als mensen geen werk kunnen vinden, voor welke reden dan ook, hebben ze een probleem. Waar gaan ze van leven. Dan wordt criminaliteit een noodzaak. In eerste zaak denk ik dan aan lichtere misdaden zoals eten en drank stelen. Maar het zou mij niet verbaast mij niet dat ze na verloop van tijd ook meer comfort willen en ook gevaarlijkere en ergere misdaden gaan plegen. De prestatiedrang van de mens komt hier ook boven denk ik.
Ook dat er in steden ergere misdaden voorkomen is meer dan normaal. In een grote stad kan men snel verdwijnen. Men kan opgaan in de massa, er is veel transport op klein oppervlak. Men is in een stad makkelijk als het ware een grijze muis. Dat hier misbruik van gemaakt wordt, is in mijn ogen ook logisch.
Het verschil met het platteland is op dit vlak enorm. Er zijn weinig mensen dat hier wonen, bijgevolg is het gemakkelijker om iedereen te leren kennen. Wanneer je mensen leert kennen is de stap om ervan te stelen al moeilijker. Zeker als het om een kleine ‘gemeenschap’ waar iedereen iedereen kent.
|