Enkele post bekijken
Oud 4th February 2011, 14:26
laurens.taels laurens.taels is offline
Registered User

Dit prijskaartje zal waarschijnlijk betaalt moeten worden door de personen in kwestie die aan de uitwisseling deelnemen, aangevuld met enkele subsidies van de overheid.
Ik vind dit een goed initiatief van Pascal Smet. Ik ben er van overtuigd dat leerlingen hun sociale kennis zullen bijschaven en aanpassen nadat ze op uitwisseling zijn geweest in Marokko. We krijgen een verkeerd beeld van de Marokkanen die in ons land verblijven, omdat we geen rekening houden met hun aanpassingsperiode. Als we de uitwisseling meemaken, beseffen we hoe groot de aanpassing kan zijn voor de mensen die in ons land verblijven. We gaan er meer appreciatie voor krijgen en onze vooroordelen zullen stilletjes aan verdwijnen. Uiteraard is dit enkel voor de leerlingen en leerkrachten die de uitwisseling meemaken. Dit zal maar een select publiek zijn vrees ik. Daarom vind ik het zeker geen slecht idee om ook aan binnenlandse uitwisseling te doen bij mensen die nog maar pas geďmmigreerd zijn. Dit zal het kostenplaatje ook drukken en we krijgen een beter beeld van hun levenswijze in onze maatschappij.
Met citaat antwoorden