25th February 2011, 20:11
|
Registered User
|
|
|
|
Het modellenwereldje zal altijd stof doen opwaaien. Gisteren las ik nog volgend artikel op een mode site:
Modellen kunnen niet mager genoeg zijn tijdens Londen Fashion Week.
Modellen moeten niet langer size zero hebben. Het was de algemene boodschap van de modewereld. Maar daar lijkt de Londense Fashion Week geen weet van te hebben.
Wie dacht dat de meeste modellen al vel over been zijn, maakt nu kennis met Chloe Memisevic. De Zweedse heeft een BMI van 15, is graatmager en riskeert volgens dokters al op erg jonge leeftijd broze botten, hartproblemen en longontsteking. Ondanks haar onnatuurlijke verschijning is ze bijzonder geliefd bij de grote modehuizen en mocht ze tijdens de London Fashion Week shows lopen voor Erdem en Twenty8Twelve.
Bron: http://www.she.be/mode-en-beauty/ai...-week-poll.aspx
Mening: Het moet altijd extreem zijn op zulke belangrijke modeshows. Dat vind ik ronduit belachelijk. Ik begrijp het als ontwerpers zeggen dat hun kleding mooier naar voren komt op slanke modellen, maar op meisjes die vel over been zijn is dit toch allesbehalve mooi? Bovendien is de meerderheid van de mensheid niet zo slank. Wat ik wel opmerkelijk vind (maar misschien van een ander kaliber is) is dat velen vaak zeggen: “Die vrouwen op tv en in de boekskes zijn zo slank!.”, maar als je dan aan menig vrouw vraagt op wie ze zouden willen lijken, zijn het wel die superslanke vrouwen. Ik denk dat er niet gauw een verbetering op gang is. Niet in de modewereld, niet in ons zelfbeeld.
|