Enkele post bekijken
  #2  
Oud 26th February 2011, 11:13
EvelienBroeckx EvelienBroeckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arensdonk
Posts: 117
Het is inderdaad een spijtige zaak.
In het artikel staat dat een op de drie studenten geen stageplaats vindt. Persoonlijk vind ik dit wel een enorm groot aantal. Het is spijtig dat sommige scholen stagiairs weigeren. Eerlijk gezegd wist ik zelfs niet dat scholen dit recht hadden. Als alle scholen stagiairs zouden willen/kunnen ontvangen, dan zou het probleem al voor een groot deel opgelost zijn. Voor scholen die nu wel stagiairs aanvaarden, wordt de druk veel te groot. Het aantal studenten in lerarenopleiding neemt nog alle jaren toe. Als in de toekomst nog meer scholen stagiars gaan weigeren, dan ziet het er niet goed uit voor de leerkrachten in spe.
In het artikel staat dat leraren vooral de administratieve overlast een probleem vinden. Ik begrijp dit wel, maar toch valt dit volgens mij nog vrij goed mee. De hogescholen doen er alles aan om het de scholen zo gemakkelijk mogelijk te maken. Als je aan je leerkrachtencarrière begint, dan weet je toch dat je ooit te maken zal hebben met stagiairs? Persoonlijk vind ik dat dit voor een klein deel bij het beroep hoort.
Men moet de kern van het probleem dringend gaan aanpakken, namelijk té weinig beschikbare scholen voor té veel leerlingen.
Met citaat antwoorden