Enkele post bekijken
Oud 29th March 2011, 11:50
Sanne Lievens Sanne Lievens is offline
Registered User

Ik denk dat het beter is als zowel secundaire als ook het basisonderwijs ook met een soort van ISP gaat werken. leerlingen die in het eerste leerjaar enkel met wiskunde een probleem hebben zouden nu moeten blijven zitten. Mijn idee is om die gewoon naar het tweede leerjaar te laten overgaan en de problemen met wiskunde individueel aan te pakken. Laat ze bijles volgen over de leerstof van het eerste leerjaar. Ik denk dat als een leerling alleen bij een leerkracht zit veel sneller met de leerstof weg zal zijn dan als die leerling in het eerste moet blijven zitten en gewoon terug in een groep van 20 de leerstof te horen krijgt. besteed aandacht aan die leerling. Zijn er 2 of 3 leerlingen die problemen hebben met een bepaald vak, geef dan een bijles in een groepje van 2 of 3.
Ik heb dat in het secundair ook gemerkt. Toen we met een klas van 20 a 25 leerlingen zaten, had ik veel meer last om op te letten en met de leerstof vertrouwd te raken dan in mijn laatste jaren toen we maar met 3 meer in de klas zaten voor bepaalde vakken. zet leerlingen gewoon in kleinere groepjes naargelang hun achterstand, en probeer dat zo bij te werken. Ik denk dat dit veel beter zal zijn dan de leerlingen gewoon een jaar te laten overdoen.
Met citaat antwoorden