31st March 2011, 23:37
|
Registered User
|
|
|
|
Ik vind dit toch wel een drastische manier om dit duidelijk te maken aan kinderen van 10 a 11 jaar. Natuurlijk slachten wij thuis ook kippen voor de ogen van onze kinderen... en kunnen we zeggen dat dit toch hetzelfde is? Toch denk ik dat dit niet op deze manier in een school (aan leerlingen van 10 jaar) moet aangetoond worden. Er zijn genoeg andere manieren om leerlingen van die leeftijd duidelijk te maken dat we respect moeten hebben voor ons vlees. De manier waarop de leerkracht er is mee omgegaan, vind ik persoonlijk een beetje onverantwoord. Zulke kinderen kunnen maanden lang nachtmerries overhouden van zijn 'daad'. Oke, ik ben het er mee eens dat we kinderen op een vroege leeftijd bewust moeten maken van zulke zaken. Maar ik ben er van overtuigd dat dit op verschillende andere manieren kan aangetoond worden: bezoeken aan boerderijen, slachterijen eventueel, kippenfabrieken, etc. Zolang we de leerlingen psychologisch maar goed begeleiden zodat ze er zeker geen trauma's aan overhouden. 
|