1st April 2011, 14:35
|
Registered User
|
|
|
|
"Japanse overheid laat ons stikken. We zijn hier aan het verhongeren."
Toen ik dit krantenartikel las, was ik diep verontwaardigd! Hoe kan je als mens je eigen lotgenoten en landgenoten in de steek laten? Het zijn misschien gevaarlijke zones die de meeste hulp nodig hebben, maar dan nog laat je niemand aan zijn lot over! Zeker niet als gans de wereld moeite doet om het land te helpen heropbouwen en de nucleaire dreiging probeert te verhinderen. Ook politiek gezien gaat dit nog zware gevolgen met zich meebrengen! De politiek laat het eigen land in de steek terwijl andere landen in de bres springen om te helpen. Dat zou in mijn ogen zowel een negatief beeld geven bij de eigen bewoners als ook bij het buitenland. Ik zou zelfs als burger van het niet-besmette gebied kwaad zijn dat zij hun eigen mensen zomaar in de kou laten staan en alles zelf laten doen. Bovendien liggen er in dat gebied ook heel wat lijken die niet kunnen begraven worden door radioactieve besmetting, maar toch moet de overheid ingrijpen om de families te verwittigen en ervoor zorgen dat er afscheid kan genomen worden. Mensen moeten tijd krijgen om alles te verwerken, een plek te geven en op die manier hun oude leven terug opnemen in de mate van het mogelijke. Als in eigen land dat nog niet kan gebeuren, hoe gaat dat dan in de toekomst voor de rest van de wereld moeten verlopen?
|